Різновиди автомобільної оптики
Класифікація авто-оптики
Якщо згадати далеку історію автомобільної фари і те, в якому гордій самоті вона колись красувалася, сьогоднішній автомобіль здасться новорічною ялинкою, посипаної всілякими світлячками різного розміру, форми і призначення.
Короткий підсумовування всій типології автооптики загалом призводить до наступної класифікації:
§ за місцем установки фари: передні фари, задні фари (або задні ліхтарі)
§ по функціоналу і призначення: дальнього і ближнього світла (в сучасному авто це одна фара), протитуманні (теж бувають вбудовані в передню фару);
§ додаткові (DRL, тюнінг і тп).
Інше рясне кількість різновидів сучасної автомобільної лампи, визначається вже у межах вищезгаданих видів. Тут їх різноманітність ділиться щодо особливостей конструкції, матеріалу, елементів, використовуваних у виробництві.
Фари ближнього світла
Необхідні для освітлення простору, що знаходиться безпосередньо перед авто. Площа їх огляду досить невелика (близько 50-60 м), і крім дороги вони також висвітлюють частина узбіччя. Світло у фар спрямований вниз. Також висвітлюється протилежна сторона зустрічного потоку. Незважаючи на обмежені можливості, ці лампи, практично, є універсальними солдатами сучасної автооптики. Формування ближнього світла – це використання додаткової нитки розжарення двунитьевой лампи, блок-фар або окремих фар (все залежить від конструктиву авто).
За розподілом светопотока фара ближнього світла буває європейської або американської. Різниця, яка залежить і від форм організації руху, і від якості дороги, в особливості створення світлового пучка, в принципі його освіти. Обидві системи можуть включати в себе дві або чотири фари. Американська система забезпечується фарами або лампами-фарами, зі зміщеною вище лінії горизонту нитки розжарення.
Американська система асиметричного світла
Це переносить ближнє світло у напрямку до правого узбіччя, опускає його вниз. Під час роботи ближнього (як, втім, і дальнього) світла, американці привертають всю світловідбиваючу поверхня рефлектора. Європейка відрізняється конструктивно. В її системі, зі зміщеною вгору ниткою розжарювання (порівняно фокуса відбивача) важливу роль відіграє металевий екран, який заступає нитка від нижньої півсфери. Активна тільки верхня частина рефлектора лампи. При цьому екран з лівої сторони зрізаний (кут 15°) для формування чіткого асиметричного променя, завдяки яким межа освітлюваної зони виходить виразною, права узбіччя ― добре освітленій і світло зліва не сліпить зустрічний транспорт.
Фари дальнього світла
Освітлюють простір інтенсивним, плоским промінням світла, розповсюджуються у середньому на довжину в 100-150 м. Корегується, виходячи з наявності зустрічного транспорту. Загалом, дальнє світло формується в автомобілі двома способами: наявністю стаціонарних фар, вже встановлених в авто, та/або укомплектовкой додатковими навісними елементами, що відрізняються формою, розмірами, характеристиками світлового потоку і його потужністю. У більшості випадків, стаціонарні фари відповідають цілком обмеженим параметрами, узагальнюючим вимоги середньостатистичного водія. Тому, якщо ви любитель нічних пригод або багато подорожуєте в силу своєї професії, будьте уважні до можливостей цих важливих елементів автооптики.
Як правило, світлопоток фар стаціонарних дальнього світла – це конусоподібний потік без чітких меж, відмінно висвітлює всю ширину дорожнього полотна.
Сфера використання – другорядні дороги, де важливо не тільки дивитися вперед, але і тримати в полі зору прилеглу територію. Додаткові фари цього виду, прожектора, дають досить тонкий і вузький промінь, здатний висвітлити відстані близько кілометра. Ці «далекобійники» ― кращий друг нічних магістралей, що пробивають суцільну темряву насиченим, концентрованим пучком.
В ідеалі, комплект ближніх і дальніх фар дає чиста, без плям, освітлення загального простору дороги на відстані 200-400 м. Головне, не забути вимкнути дальнє при зустрічі з колегою по лівій стороні дороги!
- Недавно в Украине обнаружили завод, где производили поддельные масла ELF